ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္မ်ား တိုက္ပဲြ ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္အား ရွင္းျပ

ေျမာက္ပိုုင္း မဟာမိတ္မ်ား တိုုက္ပြဲ ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို တရုုတ္ကိုုယ္စားလွယ္အား ရွင္းျပ

၂၀၁၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္။
သတင္းႏွင့္ မီဒီယာ ကြန္ရက္။

ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔မွ ကိုုယ္စားလွယ္မ်ားက တရုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏုိင္ငံ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အထူးကိုယ္စားလွယ္ Mr. Sun Guosiang (ဆြန္ေကာခ်န္း)အား မတ္လ (၁၄) ရက္ေန႔တြင္ ေတြ႔ဆံုၿပီး မၾကာေသးခင္က စတင္ျဖစ္ပြားသည့္ ေလာက္ကိုင္တိုုက္ပြဲ ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ရွင္းျပခဲ့ၾကသည္။

ေျမာက္ပိုုင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔ႏွင့္ တရုတ္ ကိုုယ္စားလွယ္ Mr. Sun Guosiang တုုိ႔ တရုတ္ႏိုင္ငံ၊ ယူနန္ျပည္နယ္၊ ကူမင္ၿမိဳ႕တြင္ တတိယအႀကိမ္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

ကူမင္းၿမိဳ႕ရွိ World Trade Center တြင္ ေတြ႔ဆံုရာတြင္ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိ သည့္ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး ပဋိပကၡမ်ား အပါအ၀င္ ၂၁ ရာစုပင္လံုညီလာခံႏွင့္ NCA အေၾကာင္း မ်ားကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ဟု ေျမာက္ပိုုင္းမဟာမိတ္အဖြဲ႔က ေၾကညာခ်က္ထုုတ္ျပန္သည္။

လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသည့္ တိုက္ပြဲမ်ားရပ္တန္႔ေရးႏွင့္ ပန္ခမ္း(ပန္ဆန္း)အစည္းအေ၀းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအျပင္ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုပါ ပြင့္လင္းစြာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကသည္ဟု ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔မွ ေျပာသည္။

တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္ မစၥတာ ဆြန္ေကာခ်န္း ႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔တို႔ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက သည့္ အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔၏ ကိုယ္စား ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢိဳလ္လည္းျဖစ္ ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္ (ULA/AA) အဖြဲ႔၏ ဒု-စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာညိဳထြန္းေအာင္ကို သတင္း ႏွင့္မီဒီယာ ကြန္ရက္ မွ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါသည္။

ေမး – ေျမာက္ပိုင္းမဟာမိတ္အဖြဲ႔ႏွင့္ တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္သြားေတြ႔တဲ့ အေျခအေနေလး သိခ်င္လို႔ပါ ခင္ဗ်ား။

ေဒါက္တာ ညိဳထြန္းေအာင္ – က်ေနာ္တို႔ မေန႔က မတ္လ ၁၄ ရက္မွာ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံရဲ႕ ျမန္ မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အထူးကုိယ္စားလွယ္ မစၥတာ ဆြန္ေကာခ်န္းရဲ႕ ဖိတ္ၾကားမႈနဲ႔အတူ က်ေနာ္တို႔ မဟာမိတ္ ၄ ဖြဲ႔ရယ္ ၊UWSA အဖြဲ႔ ရယ္ တရုတ္ႏိုင္ငံမွာေတြ႔တယ္။ အဲလိုမ်ိဳးေတြ႔တဲ့အခ်ိန္မွာ UWSA ကိုေတာ့ ၊သူတို႔ကိုေတာ့ မစၥတာ ဆြန္းေကာခ်န္းက သီးသန္႔ေတြ႔ျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္ (၄) ဖြဲ႔ကိုေတာ့ အတူတူေတြ႔တာရွိတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးေတြ႔ဆံုတဲ့အခ်ိန္မွာ အဓိကကေတာ့ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိုးကန္႔ေဒသ၊ ဟုန္အိုင္၊ ေလာက္ကိုင္ အဲဒီဖက္က တိုက္ပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာတာေတြရယ္၊ၿပီးရင္ ဒီတိုက္ပြဲအရွိန္ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ရယ္၊ ၂၁-ရာစု ပင္လံုကို တက္ဖို႔ /မတက္ဖို႔ရယ္၊ ၿပီးရင္ တျခားအေၾကာင္းအရာေတြေပါ့ေနာ။ ဒီပန္ခမ္းအစည္းအေ၀းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေျခအေနေတြ ၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ သူေမးတဲ့ အထဲမွာ တစ္ခုကေတာ့ ဒီမံုးကိုးလိုမ်ိဳး ေနာက္ထပ္တိုက္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိသလားဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကပါတယ္။

ေမး – တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္က ေမးတယ္ေပါ့ေနာ။ထူးျခားတဲ့ အခ်က္အေနနဲ႔ မံုးကိုးလိုမ်ိဳးတိုက္ပြဲေတြ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ရွိလားလို႔ ေမးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုျပန္ၿပီးေတာ့ ေျဖၾကားခဲ့သလဲခင္ဗ်ာ။

ေဒါက္တာညိဳထြန္းေအာင္ – က်ေနာ္တို႔ကေတာ မရွိေသးဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အဲလိုမ်ိဳးပဲ ေျဖခဲ့တယ္ခင္ဗ်ာ။

ေမး – ေျမာက္ပုိင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔အေနနဲ႔ NCA လက္မွတ္ထိုးဖို႔ ကိစၥေတြေရာ၊ တိုက္ပြဲေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ကိစၥေတြေရာ၊ ၿပီးေတာ့ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး ပဋိပကၡ အေျခအေနေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ျပန္ၿပီးေဆြး ေႏြးခဲ့ပါသလဲ။

ေဒါက္တာ ညိဳထြန္းေအာင္ – က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ တိုက္ပြဲအရွိန္ေလွ်ာ့ခ်ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒါကေတာ့ တိုက္ပြဲဘာေၾကာင့္ လက္ရွိျဖစ္ရတာလဲဆိုတာမ်ိဳးကို အဓိကရွင္းျပတယ္။ အခုဒီ မတ္ ၆ ရက္ေန႔မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဒီေလာက္ကိုင္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးကို ကိုးကန္႔က ပထမဆံုး႐ွင္း
ျပတယ္။တစ္ျခားေျမာက္ပိုင္း မဟာမိတ္အဖြဲ႔ေတြ အေနနဲ႔ကလည္း အဲဒီအေပၚမွာေတာ့ အတူတူပဲေပါ့ေနာ။ အဓိကကေတာ့ ဒီ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ႕ ထိုးစစ္ေတြ တအားမ်ား လာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔က ဒါကမလႊဲမေရွာင္သာ အေနအထား တစ္ခုနဲ႔ စုဖြဲ႕ခုခံခဲ့ၾကတယ္။တအားႀကီး ဒီလိုမ်ိဳးပိတ္ဆို႔မႈေတြ ကထြက္ေပါက္မရွိေအာင္ (ျဖစ္ေစၿပီး) ထိုးစစ္ေတြဆင္ေနတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးအေနအထားမွာ ထြက္ပါက္တစ္ခုအေနနဲ႔ လုပ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကို အဓိကထားရွင္းျပတယ္။ ဒါကေတာ့ ဒီ တိုက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေပါ့ ။ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒီ ၂၁ ရာစုပင္လံုကိစၥက်ေတာ့ ခင္မ်ားတို႔ အဖြဲ႔ေတြကို ဖိတ္ထားတာရွိသလား။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးဆိုေတာ့ လက္ရွိ အေနအထားမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အစိုးရဖက္က တစ္စံုတစ္ရာလည္း ေျပာဆိုထားတာ မရွိသလို ဖိတ္ၾကား ထားတာကမရွိဘူးဆိုေတာ့ ဒါက ေျပာဖို႔လည္းေစာေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ ဖိတ္ထားတာလည္း မရွိဘူးေပါ့ေနာ။ အဲလိုမ်ိဳး ေျပာခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တိုက္ပြဲအရွိန္ ေလွ်ာ့ခ်ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့က က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ လည္း ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးရယ္ တိုက္ပြဲအေနအထားက က်ေနာ္တုိ႔လည္း မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ မလႊဲမေရွာင္သာလို႔ က်ေနာ္ခုနက ေျပာခဲ့သလိုမ်ိဳး ျဖစ္လာရတယ္ ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးရယ္။ ၿပီးေတာ့ မစၥတာ ဆြန္ေကာခ်န္း အေနနဲ႔ကေတာ့ သူကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈ ရက္ကေန သူ မတ္လ ၃ ရက္မွာ ေနျပည္ေတာ္ကို သြားၿပီးေတာ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ မင္းေအာင္လိႈင္တို႔ရယ္ ၿပီး ရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ရယ္ ၿပီးရင္ ေဒါက္တာ တင္မ်ိဳး၀င္းတို႔နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တယ္။ ဆိုတဲ့ အေနအထား နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း သူက အဲဒီဖက္ကို သူတို႔နဲ႔ ဘာေတြေျပာခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳးကို က်ေနာ္တို႔ကို ျပန္ရွင္းျပတာရွိတယ္ခင္ဗ်။

ေမး – NCA လက္မွတ္ထိုးဖို႔ မထိုးဖို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘာမ်ား ေျပာျဖစ္တာရွိပါသလဲ။

ေဒါက္တာ ညိဳထြန္းေအာင္ – NCA နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ပန္ဆန္းအစည္းအေ၀း ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚမွာပဲ ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္မယ္။ ပန္ဆန္းရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ အတူတူ ခရီးဆက္မယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကိုပဲေျပာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး – ျမန္မာအစုုိးရနဲ႔ တရုုတ္ကိုုယ္စားလွယ္ေတြ႔ဆံုုမႈေတြ အေပၚမွာ တရုတ္ကိုုယ္စားလွယ္က ရွင္းျပတာမ်ဳိးရွိသလားခင္ဗ်။

ေဒါက္တာ ညိဳထြန္းေအာင္ – ေဒါက္တာ တင္မ်ိဳး၀င္းတို႔နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့မေျပာတတ္ဘူး။ ကာခ်ဳပ္တို႔နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီ အစိုးရ ၊ကာခ်ဳပ္ မင္းေအာင္လႈိင္ေရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ဖက္ကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတယ္ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳးတြျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ကလည္း တပ္မေတာ္ကို လာမတိုက္ဘူး ဆိုရင္လည္း တပ္မေတာ္က ျပန္ၿပီးေတာ့မတိုက္ဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ဖက္က ျပန္တိုက္လို႔ ျဖစ္ရတယ္ ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳး က်ေနာ္တို႔ကလည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ေျပာပါတယ္။ အခုလက္ရွိ လတ္တ ေလာ မ်က္ျမင္အခ်ိန္ကာလထဲမွာ ဆိုရင္ေပါ့ေနာ ဥပမာ-သူတို႔ေျပာတဲ့ ႏို၀င္ဘာ ၂၀ ကိစၥတို႔ ၿပီးရင္ မတ္လ ၆ ရက္ ကိစၥတို႔ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးဟာ ဒါက အခုမွ ျဖစ္လာတဲ့ ကိစၥ ဆိုေပမယ့္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ကာလ အခ်ိန္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းရင္းသားေတြေပၚမွာ တစ္ခ်ိန္လံုး အစိုးရ အဆက္ဆက္ တပ္မေတာ္ေတြက တစ္ခ်ိန္လံုး ထိုးစစ္ဆင္ေနတဲ့ အေနအထားေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္တာ။ၿပီးရင္ ႏို၀င္ဘာ ၂၀၊ မတ္ ၆ ဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ အေပၚမွာ တအားႀကီး ထိုးစစ္ဆင္လာတဲ့အတြက္ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစဲမ်ိဳးေတြကို ေျပာျဖစ္တယ္။

ေမး – ေျမာက္ပိုင္းမဟာမိတ္အေနနဲ႔ တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ တရုတ္ကိုယ္စားလွယ္ ကေန တစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သြားေျပာေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံထားတာေတြေရာရွိေသးသ လားခင္ဗ်ား။

ေဒါက္တာ ညိဳထြန္းေအာင္ – က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ေမတၱာရပ္ခံၿပီးေတာ့ ေျပာတာေတြေတာ့မရွိဘူး။ မစၥတာဆြန္ကေတာ့ ဒီၾကားထဲမွာ ခင္ဗ်ားတို႔အေနနဲ႔ အစိုးရဖက္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေတြ႔ဆံုေအာင္ အတြက္ လမ္းေၾကာင္းရွိသလား။ လမ္းေၾကာင္းမရွိဘူး ဆိုရင္လည္း ဒီတရုတ္တို႔ မစၥတာဆြန္ အေနနဲ႔ ကူညီေပးလို႔ရတယ္။ အဲဒီ လမ္းေၾကာင္း အေျခအေနေတြကိုလည္း သူအေနနဲ႔ ႀကိဳးစားေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္လို႔ ေတြ႔ဆံုဖို႔အတြက္ အထေျမာက္ၿပီဆိုလို႔ ရွိရင္လည္း ေတြ႔ဆံုမယ့္ေနရာကိုသူတို႔ စီစဥ္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္လို႔ ခင္မ်ားတို႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔အတြက္ ေနရာဆိုလို႔ရွိရင္လည္း သူတို႔စီစဥ္ေပးလို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ေျပာတယ္။ ၿပီးရင္ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ အေနနဲ႔လည္း သူတို႔က အခုလိုမ်ိဳး ကူညီေပးတယ္ ဆိုတဲ့ဟာက ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ရယ္ ၿပီးရင္ အိမ္နီးနားခ်င္းပီသစြာနဲေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္ ပီသစြာအေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ တရုတ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆ     နာေတြ ေျဖရွင္းတာကို အိမ္နီးနားခ်င္း ပီသစြာနဲ႔ လုပ္တယ္၊ ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳးရယ္ ၿပီးရင္ တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ တျခားႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ ျပည္တြင္းေရး ကိစၥေတြကို ၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြေကာင္း ပီသစြာနဲ႔ လုပ္တယ္။ အခ်င္းခ်င္း ၾကားထဲမွာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးေၾကာင့္ သူတို႔က အဲလိုမ်ိဳးေျပာတယ္။မစၥတာ ဆြန္ကေတာ့ ၿပီးရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြ အေနနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလံကို ျမင့္ျမင့္လႊင့္ပါ။ ၿပီးရင္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၿပီး ေတာ့ ျပႆ     နာကို ေျပေျပလည္လည္ ျဖစ္ေအာင္ ေျဖရွင္းပါဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကိုတိုက္တြန္းပါတယ္။

Credit :သတင္းႏွင့္ မီဒီယာ ကြန္ရက္။

Burmese Army

Plass … Share  All my friend 👫 ……

War crimes by Burmese Army  in northern shan state    ####                                                                                                                     It has heard that Burmese Army has been using chemical weapons and boombing firing on ethnic armed groups .Chemical weapons can damage all living things around areas effected.According to Geneva Convention Laws between the countries ; every countries are strongly limited using chemical weapons in wars.But in civil war of myanmar ;Burmese Army has cowardly been boombing firing by air strike using chemical booms in northern shan state since yesterday. Myanmar has been suffering brutal civil wars  nearly 7decades because of military rule.Ethnnic armed groups has been fighting against Burmese Army for freedom;justice and democracy. One the other hand;the burmese army brutally make oppression on theses by arms.

Text... Credit by Yanmarwaddy Thar Chay ( ရမၼာဝတီသားေခ် ) ……

ဗမာတို႔၏ နတ္ကိုကြယ္ အစဥ္အလာ

ဗမာတုိ႔၏ နတ္ကုိးကြယ္မႈအစဥ္အလာႏွင့္
အရည္းၾကီးသာသနာအေၾကာင္း
*************************************

ဗမာတုိ႔၏ မိရိုးဖလာ ကိုးကြယ္မႈ႕ဆိုသည္မွာ
နတ္ကုိးကြယ္မႈအယူဝါဒ၊
နတ္ႏွင့္ဘုရားကုိ ေရာသမေမႊ၍ ကုိးကြယ္သည့္ မဟာယာနအယူဝါဒႏွင့္ အရည္းၾကီး ကိုးကြယ္မႈတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
ဗမာတုိ႔သည္ အရည္းၾကီးကုိးကြယ္မႈ၊
မဟာယာနကုိးကြယ္မႈႏွင့္နတ္ကုိးကြယ္မႈတုိ႔အား ပုဂံေခတ္မွသည္ ယေန႔ ၂၀၁၅ ထိတုိင္
လက္ဆင့္ကမ္းကုိးကြယ္လ်က္ရွိသည္ကုိ
ဗမာျပည္နယ္သုိ႔ေရာက္ဖူးသူတုိင္း
မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႔ ျမင္ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။
ပုဂံေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔အတူ
ဟိႏၵဴကုိးကြယ္မႈ၊နတ္ကုိးကြယ္မႈ၊နတ္+ဗုဒၶ
(မဟာယာန)ကုိးကြယ္မႈ၊အရည္းၾကီးကုိးကြယ္မႈႏွင့္Sisnaေခၚပုရိႆလိင္အဂၤါကုိးကြယ္မႈမ်ားလည္းအျပဳိင္ထြန္းကားခဲ႔သည္ကုိ ပုဂံေဒသရွိ
ေရွးေဟာင္းဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈလက္ရာမ်ားႏွင့္
ေရႊစည္းခုံဘုရားအျပင္ဘက္ရွိ ၃၇ မင္းနတ္ရုပ္မ်ားႏွင့္ အတြင္းတံတုိင္းဘက္ရွိ
အတြင္း ၃၇ မင္းနတ္ရုပ္ရုပ္မ်ားက သက္ေသ
တည္လ်က္ရွိသည္။

ဗမာျပည္နယ္(စစ္ကုိင္းတုိင္း၊မႏၱေလးတုိင္း၊
မေကြးတုိင္းတစ္ဝက္) တြင္ ရွိရင္းစြဲနတ္ကုိးကြယ္ေနရင္းတြင္ လြန္ခဲ႔ေသာ
ႏွစ္၂၀၀၀ခန္႔မွစ၍အိႏၵိယျပည္မွဟိႏၵဴအယူဝါဒမ်ား၊ဗုဒၶဘာသာအယူဝါဒမ်ားေရာက္ရွိလာရာထုိဝါဒႏွစ္မ်ဳိးတြင္ပါေသာနတ္မ်ားကုိလည္းခုိးယူကုိးကြယ္ၾကေလသျဖင့္ဗမာျပည္နယ္ေဒသတြင္နတ္ကုိးကြယ္မႈအယူဝါဒမ်ားမွာအထူးၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလာခဲ႔သည္။

ဗမာျပည္နယ္တြင္ အၾကီးက်ယ္အထင္ရွားဆုံးေသာနတ္ကုိးကြယ္မႈမွာပုဂံေခတ္ေသဥ္လည္ေၾကာင္မင္းလက္ထ(သာသနာသၾကၠဇ္ ၈၈၈မွ ၉၃၁ ထိ၊AD-4th Centuary)တြင္ ေပၚလာေသာ ေမာင္တင့္တယ္ေမာင္ႏွမေသ၍ နတ္ျဖစ္သည္ ဟူေသာ မဟာဂီရိနတ္ေမာင္ႏွမမွစ၍  အထူးၾကီးက်ယ္ေခတ္စားလာေလသည္။
ထုိေမာင္ႏွမအား ပုပၸားေတာင္တြင္ထား၍
ဘုရင္းမွစ၍တုိင္းသူျပည္သားဆင္းရဲသားအထိ
ၾကီးက်ယ္ေသာ ပြဲလမ္းသဘင္ကုိႏွစ္စဥ္ျပဳကာ
ပူေဇာ္ကုိးကြယ္လာခဲ႔ၾကသည္မွာ ယေန႔တုိင္ေအာင္ထိပင္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္တစ္ဖန္ အေနာ္ရထာလက္ထက္
(သၾကၠဇ္ ၄၀၆-၄၃၉ AD-11th Centuary)တြင္ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္ နတ္တုိ႔ေပၚေပါက္၍ ေတာင္ျပဳံးအရပ္တြင္
ပြဲလမ္းသဘင္ၾကီးစြာျဖင့္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပလာခဲ႔ၾကသည္မွာလည္း
ယေန႔တုိင္ေအာင္ပင္ျဖစ္သည္။

ပုဂံေဒသတြင္ဟိႏၵဴအယူဝါဒမ်ား၊ နတ္ကုိးကြယ္မႈအယူဝါဒမ်ား၊မဟာယာနဗုဒၶဘာသာအယူဝါဒမ်ား၊အရည္းၾကီးကုိးကြယ္မႈ
မ်ားထြန္းကားခဲ႔သည့္သမုိင္းအေထာက္အထားမ်ား ျပည့္စုံေကာင္းမြန္စြာ တည္ရွိေနသည္။
ထုိအယူဝါဒမ်ားထြန္းကားခဲ႔သည့္ ပုဂံသမုိင္းအားထပ္မံဖြင့္လွစ္ရလ်ွင္-

ထိီးလႈိင္မင္း ေခၚ က်န္စစ္သား (၁၀၈၄-၁၁၁၃) မင္းလက္ထက္တြင္ ကုလားဗိသုကာပညာရွင္၊ ပုဏၰား၊ဟူးရားတုိ႔သည္အလြန္အမင္းအေရးပါခဲ႔သည္။မြန္ဘာသာစကားျဖင့္ေရးထိုးထားခဲ႔
သည့္ က်န္စစ္သားနန္းတည္ေက်ာက္စာ၌ ျဗဟၼဏယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈမ်ားျဖစ္သည့္ ဗိႆႏုိးနတ္မင္းအေပၚပူေဇာ္ပသမႈအား
တစ္ဆယ့္ႏွစ္ၾကိမ္တိတိပါပါသည္။ နန္းေတာ္နံရံကိုအလွဆင္ရာတြင္လည္း အလယ္ထိပ္စည္းျဖစ္သည့္ၾကာပြင့္ၾကီးေပၚ
တြင္ ဗိႆႏုိးနတ္မိဘုရား သီရိေဒဝီ နတ္သမီးထိုင္ေနေသာပုံပါရွိသည္။

ပုဂံေဒသရွိ ဘုရားမ်ား၌ ဂိဂၷ (ရွိရွန) ၉၈၇/၄၁၃၊ ဆုိသည့္ဟိႏၵဴဘုရားမ်ားရွိသည္။ယခုအခါတြင္ ေစတနာၾကီး ဘုရားဟုေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနမွအမည္သစ္ေပးထားသည္။
ဂိဂၷ(Sဲis_na)ဆိုသည္မွာသကၠတဘာသာအလုိအားျဖင့္ပူရိႆလိင္ဟုအဓိပၸာယ္ရွိေသာ
ေၾကာင့္သ်ွီဝနတ္ကြန္းျဖစ္ေပသည္။

ေရႊဂူၾကီး (၁၅၈၉/၉၀၁ )ဘုရားေက်ာက္စာ၌ ေရႊဂူကို (၁၆ ဧျပီ ၁၁၃၁) တြင္ စေဆာက္ျပီး၁၆ ဒီဇင္ဘာ ၁၁၃၁ တြင္ ျပီးစီးသည္ဟုပါရွိသည္။ ဘုရားအုတ္ခံုပတ္လည္တြင္ဟိႏၵဴနတ္႐ုပ္
မ်ားအျပည္႕ေတြ႕ရ၍ ဤေက်ာင္းေတာ္သည္
မူလက ဟိႏၵဴနတ္ကြန္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ စတုရဂၤသူရ အမည္ရေသာပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက (၂၃ ဇန္နဝါရီလ ၁၇၇၁ ) မွာ ေရႊဂူကိုအသစ္ျဖစ္ေအာင္ျပဳျပင္ခဲ႔သည္။ သက္ေသအျဖစ္ အေနာက္ဘက္မုခ္တြင္ ပါဠိမင္စာမွတ္တမ္းေရးထားခဲ႔သည္။အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔သည့္ သရီ(သီရိပစၥရာ) ရွိ ေစတနာၾကီး ဟု အမည္သစ္ေျပာင္းထားသည့္ ေစတီၾကီးသည္လည္း ေတာင္အိႏိၵယ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း ဂိဂၷ (Sဲis_na) ကိုငုံျပီး ျပဳပင္ထားသည့္ ေစတီျဖစ္သည္။

ပ်ဴေခတ္၊ပုဂံေခတ္ကတည္းက
တည္ရွိခဲ႔သည့္ဗမာတုိ႔၏နတ္ကုိးကြယ္မႈဓေလ့
စရုိက္မ်ားႏွင့္မဟာယာနဗုဒၶဝါဒမ်ား၊
အရည္းၾကီးအယူဝါဒမ်ားသည္
ယခုအခါဗမာျပည္နယ္ေဒသတြင္
အခုိင္အမာထြန္းကားလ်က္ရွိေနျပီျဖစ္ကာ
နတ္ကုိးကြယ္မႈတြင္လည္း ၃၇ မင္းနတ္ဟူ၍ အထင္အရွားရွိေနျပီျဖစ္သည္။
၄င္းတုိ႔အား ခြဲျခား၍ျပရလ်ွင္-

၁ ဗုဒၶဘာသာ ၃၇ မင္း
၂ အတြင္း ၃၇ မင္း
၃ အျပင္ ၃၇ မင္းဟူ ၍ျဖစ္ၾကသည္။
ဤတြင္ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာအရ
ေရတြက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ၃၇ မင္း၊
ပုဂံမင္းအေနာ္ရထာလက္ထက္မွစ၍
ေရႊစည္းခုံဘုရား အတြင္းတံတုိင္းတြင္
ရုပ္ပုံႏွင့္တကြထားေသာ အတြင္း ၃၇မင္း၊
ေရႊစည္းခုံဘုရား တံတုိင္းအျပင္ဘက္တြင္
ရုပ္ပုံႏွင့္တကြထားေသာ အျပင္ ၃၇ မင္းတုိ႔
ျဖစ္ၾကသည္။

ဗမာျပည္နယ္ေဒသမွ
အရည္းၾကီးသာသနာသမုိင္းအက်ဥ္း
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

ဗမာတုိ႔ေနထုိင္ရာ အညာျပည္နယ္ေဒသတြင္
အရည္းၾကီးသာသနာထြန္းကားခဲ႔သည္ကုိ
ႏုိင္ငံေက်ာ္ ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနျပဳ
သံဃာေတာ္မ်ားအပါအဝင္
တစ္ႏုိင္ငံလုံးရွိသမုိင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္
ျပည္သူအားလုံးမွ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း
လက္ခံထားၾကျပီးျဖစ္သကဲ႔သုိ႔
ကမၻာကလည္း လက္ခံထားျပီးျဖစ္သည္။
ဤသည္ကုိ အစြမ္းေရာက္ လူတစ္စုက
လူမ်ဳိးစြဲကုိေရွ႕တန္းတင္၍ အမွန္တရားကုိ
မ်က္ကြယ္ျပဳကာ မိမိလူမ်ဴိးအရွက္သိကၡာ
မက်ေစရန္ ဆင္သားေရကုိ ဆိပ္သားေရျဖင့္ဖုံးဖုိ႔အတင္းၾကဳိးစားလာေနၾကသည္။ပုဂံေဒသတြင္ အရည္းၾကီးသာသနာ
ထြန္းကားခဲ႔သည္မွာမည္သည့္ဗမာတစ္ဦးကမ်ွ ျငင္း၍မရေသာသမုိင္းအမွန္တရားတစ္ခုသာ
ျဖစ္သည္။ဤသမုိင္းဆုိးကုိ လူမ်ဳိးေရးအစြမ္းေရာက္မ်ားမွ အတင္းေဖ်ာက္ဖုိ႔ၾကဳိးစားေနျခင္းမွာ
လူမုိက္တုိ႔၏ လုပ္ရပ္သာျဖစ္သည္။
သမုိင္းဟူသည္မွာ ဆုိးသည္လည္းရွိမည္။
ေကာင္းသည္လည္းရွိမည္။အဆုိးအေကာင္း
ဒြန္တြဲေနသည့္ မိမိတုိ႔သမုိင္းကုိ
ယထာဘူတက်က် လက္ခံတတ္ရေပမည္။
ဗမာသမုိင္းအမ်ားစုသည္ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ အရွက္ရေစမည့္ သမုိင္းယုတ္မွန္သမ်ွ ေဖ်ာက္ဖ်က္ကာ အေကာင္းမွန္သမ်ွ လုိအပ္သည္ထက္ပုိ၍ယုတၱိေဗဒကင္းမဲ႔စြာခ်ဲ႕ကားေရးသားထားသည္ကမ်ားသည္။
ဥပမာျပရလ်ွင္ အဆုိးကုိပယ္၍
အေကာင္းကုိသာတည္းျဖတ္သုတ္သင္ထားေသာခရစ္ယာန္ သမၼာက်မ္းစာကဲ႔သုိ႔ ျဖစ္ေနသည္။
 

ဗမာတုိ႔သည္ ဖန္ခုန္၊ မီးနင္း အရည္းၾကီး မ်ား ကိုးကြယ္ေနခ်ိန္မွာ တိုင္းရင္းသား ညီေႏွာင္မ်ားျဖစ္သည့္ သွ်မ္း၊ရခုိင္၊ မြန္၊မြန္ ႏွင့္အတူေနေသာ ပိုးကရင္မ်ားရွိသည့္  ေဒသေတြမွာ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားေနခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။
ဗမာမ်ား၏ အကိုးကြယ္ခံရသည့္ အရည္းၾကီးတုိ႔၏  က်င့္စဥ္ေတြမွာ အေတာ့္ကို အံ့ၾသဖို႕ေကာင္းသည္။ သူတုိ႔သည္ စိတ္ဓါတ္ျမွင့္တင္ဖို႕ မၾကိဳးစားဘဲ ရုပ္လကၡဏာ က်င့္စဥ္ဆိုျပီး ထင္ရာျမင္ရာ ေလွ်ာက္လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
သာမွန္လူမ်ားမလုပ္ႏိုင္သည့္ကိစၥမ်ားကို သူတို႕ကလုပ္ျပႏိုင္သည္မုိ႔ လူေတြက သူတို႕ကို အထင္ၾကီးၾကသည္။
ထုိအထဲမွာ ရွင္ဘုရင္ကုိယ္တုိင္ကလည္း ပါေနသည္မုိ႔ သူတို႕ပိုျပီး ေအာင္ျမင္လာသည္။ ေမြးလာသည့္ခေလးတြင္အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ကိုယ္အဂၤါခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့လ်ွင္ ဤသည္မွာ အရည္းၾကီးတုိ႕၏ တန္ခိုးျဖင့္ မျပဳျပင္ေပးလိုက္ရ၍သာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။

သည္အခါမွာေတာ့ ပန္းဦးလႊတ္ပြဲ
ကို စတင္ေတာ့သည္။အင္မတန္ ရိုးအ ျပီး အေတြးအေခၚမရွိသည့္ေရွးေခတ္ဗမာမ်ားသည္ မဂၤလာ ေဆာင္သတို႕သမီးကို အရည္းၾကီးေတြထံပါး
ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဆက္သရေတာ့သည္။
ယခုေခတ္ အစၥမ္ဘာသာဝင္မ်ားတြင္
ဗလီဆရာထံ မိမိတုိ႔၏ ဇနီးေလာင္းမ်ားအား
ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဆက္သရသည္နဲ႔ ဆင္တူသည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ  ပန္းဦးလႊတ္ပြဲ လုပ္လုိက္လ်ွင္  ေမြးလာမည့္ကေလးမ်ားသည္ ကိုယ္လက္အဂၤါ အျပည့္အစံုျဖင့္ ေမြးလာျပီး စီးပြားေရး လာဒ္ ရႊင္ဖို႕အတြက္ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဗမာအပ်ဳိေလးတစ္ေယာက္သည္ သခ်ၤဳိင္းကုန္းမွ လူေသေကာင္မ်ားျဖင့္ ဖက္အိပ္၍ က်င့္စဥ္မ်ား က်င့္ထားသည့္ ေရမခ်ဳိးေသာ အရည္းၾကီးမ်ား၏ ပန္းဦးညမွာ ဆြမ္းၾကီးအေလာင္းခံ၊ပန္းဦးလႊတ္ခံရသည္
ဆိုသည္မွာ မည္သုိ႔ခံစားရမည္နည္း။ စဥ္းစားလွ်င္ပင္ ေအာ့အံခ်င္စရာ
ေကာင္းေနသည္။

အရည္းၾကီးမ်ားသည္ သူတို႕က်င့္စဥ္အရ မသာအေလာင္းမ်ားျဖင့္႕သခၤ်ဳိင္းမွာ ဖက္
အိပ္ျပီး ရက္ ၇ဝ ေလာက္ ေရခ်ဳိးျခင္းကင္းမဲ႔သည္။ အဘယ္မ်ွေလာက္အထိ ပုတ္ေစာ္နံမည္နည္း ။ ထုိအရည္းၾကီးမ်ားနဲ႔အိပ္ခဲ႔သည္ ဗမာမိန္းခေလးမ်ားမွ ေမြးလာသည့္ ကေလးမ်ားသည္ အရည္းၾကီးနဲ႕ ရသည့္ ကေလးမဟုတ္ဟုမည္သူမွ်အာမခံႏုိင္မည္
မဟုတ္။

ရွင္ဘုရင္တုိ႔သည္လည္း သူတို႕ အာဏာတည္ျမဲဖို႕ ေမြးလာမည့္ကေလး အဂၤါစံုဖို႔ရန္အတြက္ သူတို႕၏ မိဖုရားမ်ားကို ပန္းဦးဆက္သၾကသည္။ ထိုမိဖုရားမ်ား ေမြးခဲ႔သည့္သားဦးမ်ားမွာ အရည္းၾကီး နဲ႕ ရသည့္ ကေလးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။  သည္ထက္ပိုျပီး စဥ္းစားသံံုးသပ္ ေျပာရမယ္ဆိုလ်ွင္ ထိုေခတ္က  ဗမာဘုရင္မ်ားတြင္ အရည္းၾကီးသားမ်ား ရွိေနမည္ဆိုသည္မွာ လံုးဝ ျငင္း၍မရေသာအေၾကာင္းတရားပါ။

သည္ၾကားထဲဗမာလူမ်ဳိးတုိ႔၏ ဗီဇစရိုက္အတိုင္း တစ္ေယာက္ထက္တစ္ေယာက္ ပို၍ ဂုဏ္ျပိဳင္ခ်င္ၾကသည္။ပို၍ေက်ာ္ေဇာခ်င္ၾကသည္။ျမိဳ႕စားမင္းတစ္ေယာက္ဆိုလ်ွင္ သူမ်ားေတြထက္ စီးပြားေရး လာဒ္လာဘ ပိုမိုသာလြန္ေကာင္းမြန္ေစရန္ သူ႔သမီးအား အရည္းၾကီးတုိ႔နဲ႕ တစ္ညမဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ညေပးအိပ္လိုက္သည္။ ဤသည္ကုိမေက်နပ္၍ ေနာက္တစ္ေယာက္က သံုးည၊ တစ္ပါတ္၊ ဆယ္ရက္အထိကို သြားေပးအိပ္ကာ တလြဲေတြကို ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ ျပိဳင္ဆိုင္ၾကသည္ကရွိေသးသည္။

ဤအေရးၾကီးသာသနာသည္
အေနာ္ရထာေခတ္တြင္ေခတၱငုတ္လ်ွဳိးသြားခဲ႔သည္။လုံးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းမဟုတ္။  အေနာ္ရထာမင္းသည္ မြန္ျပည္ကို စစ္ခင္းျပီး
ပညာရွိ ရဟန္း သံဃာမ်ားႏွင့္
ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိလုယူခဲ့သည္ဟူ၏။ ဤလူမဆန္ေသာလုပ္ရပ္ကုိ ဗမာတုိ႔က ဂုဏ္ယူဝ့ံၾကြားစြာေဖာ္ျပေလ့ရွိသည္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကုိ သူခိုး ဓါးျမ ျဖစ္လို႕ ျဖစ္မွန္စ
သိၾကဟန္မေပၚ။ ထုိနည္းတူစြာပင္
ေမာင္ဝုိင္းသည္ ရခိုင္မွ ဘုရားမ်ားကို စစ္ခင္းျပီး လုယူဖူးသည္။အမွန္တကယ္တြင္
မူ အေနာ္ရထာသည္ သူ႕ၾသဇာထက္ အရည္းၾကီးၾသဇာက ျပည္သူမ်ားအေပၚ ပို၍လႊမ္းမုိးေနသည္ကို မေက်နပ္၍ လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာင္အခ်ိန္မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶတရားကို ယံုၾကည္ပါသည္ဆိုေသာ အေနာ္ရထာသည္ ေရႊဖ်ဥ္းၾကီး ေရႊဖ်ဥ္းေလးတုိ႔အတြက္နတ္ကြန္းမ်ား ေဆာက္ေပးခဲ့သည္။ထုိ႕ေၾကာင့္လည္း
ေတာင္ျပဳံးပြဲဟူသည္မွာ ယေန႔ထိတုိင္ေအာင္
ေခတ္စားေနျခင္းျဖစ္သည္။အေနာ္ရထာသည္
ပုဂံေရႊစည္းခုံဘုရားတြင္လည္း ၃၇ မင္းနတ္ရုပ္မ်ားကုိ ဘုရားဖူးလာေသာ ဗမာျပည္နယ္သူ၊သားမ်ားဖူးေမ်ွာ္ၾကည္ညဳိဖုိ႔
အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာ တည္ထားေပးခဲ႔သည္။

பிடித்ေဆာင္းပါးအားအဆုံးသတ္ရလ်ွင္
ပုဂံေခတ္ကတည္းက ေခတ္စားလာခဲ႔ေသာ
မဟာယာနကုိးကြယ္မႈ၊ဟိႏၵဴကုိးကြယ္မႈ၊
အရည္းၾကီးကုိးကြယ္မႈ၊နတ္ကုိးကြယ္မႈတုိ႔သည္
ဗမာလူမ်ဳိးရွိေနသေရြ႕တည္ရွိေနလိမ့္မည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဗမာတုိ႔သည္
အရည္းၾကီးသာသနာမွ ဆင္းသက္လာသည့္
ဘုိးေတာ္၊မယ္ေတာ္၊ဘုိးဘုိးေအာင္ ဟူသည့္
အရည္းၾကီးအေငြ႔အသက္မ်ားယေန႔တုိင္ေအာင္တည္ရွိေနမႈ၊မၾကာေသးမီကာလက
လက္ပံေတာင္းေဒသတြင္ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ခဲ႔သည့္ဗမာ့ရုိးရာ အရည္းၾကီးကုိးကြယ္မႈအား
ယေန႔တုိင္ေအာင္ ဖက္တြယ္ထားမႈ၊
မဟာယာနအေငြ႔အသက္ျဖစ္
သည့္ နတ္ႏွင့္ဘုရားကုိ ေရာသမ၍ကုိးကြယ္မႈ၊
ဦးရွင္ၾကီးမွအစျပဳ၍ဘိန္းစားအရက္သမားကုိ
ၾကီးေက်ာ္အဆုံးရွိေသာ ၃၇ နတ္မင္းမ်ားအား
ယေန႔တုိင္ေအာင္ ကုိးကြယ္ေနမႈမ်ားေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။

နန္းမူရာစုိး လဲ့လဲ့ႏွင္း

အမ်ဳိးသားပညာဝန္ဦးဖုိးက်ား၏
၃၇ နတ္မင္း

ျမန္မာမီးဖုတ္ေျမထည္ပစၥသည္းသုေတသနစာတမ္း,ေဒါက္တာ သန္းထြန္း။

Defacing Old Bagan, 26 Feb 1996 by Dr.Than Tun,
THE ART AND CULTURE OF BURMA , Dr. Richard M. Cooler , Professor Emeritus
Art History of Southeast Asia, Northern Illinois University.

အတြင္းအျပင္ ၃၇ နတ္မင္းတုိ႔အေၾကာင္းအား
အခါအခြင့္သင့္က ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

တိုက်ပွဲသတင်း

အၾကမ္းဖက္ဝါဒ ႀကီးစိုးလာေနသည့္ ဘဂ္လားေဒ့႐ွ္

အာရကၡတပ္ေတာ္ AA ကို တိုက္ခိုက္ရန္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဒုကၡသည္ စခန္းအတြင္းက ARAS - RSO စသည့္ မြတ္ဆလင္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အာဏာပိုင္းမ်ား...