ပေလာင္လူမ်ိဳး ( ၂ )
ဤသို႔စကားအေျခအခ် အခ်ီအတက္ စကားလိပ္ စကားထာတုိ႔ကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေျပာဆုိၿပီး အေပါက္၀မွ လူပ်ဳိလွည့္ရေသာနည္း မွာ ေတာင္မတုိက္နယ္ အပ်ဳိလူပ်ဳိတုိ႔ျဖစ္ေပသည္။ ၎ကား မိဘအုပ္ထိန္းသူသည္ မိမိတုိ႔၏သမီးအသက္အရြယ္အားျဖင့္ ၁၅ ႏွစ္ ၁၆ ႏွစ္ ေရာက္၍ မိန္းခေလး၏အိပ္ခန္းနံရံေဘးကို လက္၀င္ရုံအေပါက္ႏွင့္ေလွခါးငယ္တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ေပးရေသာထုံးစံရွိ ေပသည္။
လူပ်ဳိလွည့္လာေသာ လူငယ္ကာလသားတုိ႔မွာ အလုိက္သိစြာျဖင့္ ေလွခါးကို ယူ၍ေထာင္ကာ အေပါက္၀မွ လက္ခ်င္း ဆက္ကာ ခ်စ္တင္းစကား ေျပာဆုိေပသည္။ အပ်ဳိက သူ၏ခ်စ္သူမွန္းသိလွ်င္ ယုယၾကသည္။ ေပ်ာ္ျမဴးၾကသည္။ ခ်စ္ေမတၱာ ရႊင္ျမဴးကာ တစ္ခါတစ္ခါ မုိးပင္လင္းသည္အထိ ခ်စ္တင္းစကား ေျပာသံၾကားေနဆဲပင္တည္း။
ပေလာင္လူငယ္ကာလသားတုိ႔မွာ အျခားရြာမ်ားမွ အပ်ဳိအိမ္သို႔ လွည့္ပတ္လုိပါက ရြာခံလူပ်ဳိမ်ားတုိ႔က လုိက္ပုိ႔ၾကေပ သည္။ ရြာခံလူငယ္ကာလသားတုိ႔သည္ အျခားရြာသားမ်ားကို ပိုမုိ၍ဦးစားေပးကာ ေရွာင္ေပးသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။ ရြာခံ ကာလသားမ်ားက ဦးစားေပးကာ ေရွာင္ဖယ္ေပးပါလ်က္ႏွင့္ မဖြယ္မရာ ရုိင္းစုိင္းေသာအမူအက်င့္မ်ားကို ျပဳမွားမိပါလွ်င္ ရြာခံ လူငယ္ကာလသားတုိ႔က ၀ိုင္း၀န္းဖမ္းၾကၿပီး ေနာက္ေနာင္ကို ၎အမူအက်င့္မ်ား မျပဳလုပ္ၾကရန္ ဆုံးမစကား ေျပာၾကားၾကေပ သည္။ ကြဲၿပဲက်ဳိးပဲ့ေသသြားေလာက္ေအာင္ ရိုက္ႏွက္ရုိးထုံးစံ မရွိေပ။ ဆုံးမ၍ မရသူကို ရြာမွ ေမာင္းခတ္၍ ႏွင္ထုတ္ၾကေသာ ထုံးစံရွိသည္။ လူငယ္ကာလသားဘ၀ ရည္းစားလုမႈႏွင့္ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈမ်ား မရွိေခ်။ လူပ်ဳိလွည့္ကာ အပ်ဳိမ်ားတုိ႔က ေပ်ာ္ရႊင္ေန ၾကသည္ဟု ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ေပသည္။
ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္း
ပေလာင္တုိင္းရင္းသားတုိ႔သည္ မဂၤလာအခမ္းအနားရွိပါက အမ်ဳိးသားႏွင့္အမ်ဳိးသမီးအိမ္တုိ႔ကို ျပဳလုပ္ေပးရသည္။ အမ်ဳိးသားဘက္က ဖိတ္ထားေသာဧည့္ပရိသတ္မ်ားႏွင့္အမ်ဳိးသမီးဘက္က ဖိတ္ထားေသာ ဧည့္ပရိသတ္တုိ႔ကို စုံစုံညီညီရွိၿပီး ေနာက္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ ဧည့္ပရိသတ္တုိ႔ကို ဧည့္ခံေကြ်းေမြးၾကသည္။ အခ်ဳိ႕အိမ္ကား လဖက္ရည္အခ်ဳိႏွင့္ဧည့္ခံ၍ အခ်ဳိ႕အိမ္ မွာ ထမင္းမ်ားႏွင့္ဧည့္ခံ၍ ဧည့္ပရိသတ္တုိ႔အား ဧည့္ခံေကြ်းေမြးၿပီးေနာက္ မဂၤလာအခမ္းအနားသို႔ အမ်ဳိးသားႏွင့္အမ်ဳိးသမီးတုိ႔ ဖိတ္ထားေသာ ဧည့္ပရိသတ္တုိ႔ အမ်ဳိးသမီးအိမ္ဘက္သို႔ သြားေရာက္ၾကသည္။
အမ်ဳိးသားဘက္ ဖိတ္ေခၚေသာ “တာက်ယ္(တ္)”ဆုိေသာလူႀကီးတစ္ေယာက္သည္ အမ်ဳိးသမီးအိမ္သို႔ ေရာက္သည္ ႏွင့္ ယြန္းကလပ္ေပၚတြင္ ပန္းႏွင့္ “ကယူ(၀္)”ကိုတင္ကာ အမ်ဳိးသမီးဘက္က ေဆြမ်ဳိးမ်ားကို ဦးသုံးႀကိမ္ခ်၍ မဂၤလာအခမ္းအ နားကို စၾကမည္ဟုေတာင္းပန္ၿပီးေနာက္ ပေလာင္လကၤာျဖင့္ “တာက်ယ္”က ရြတ္ဆုိေတာ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္မ်ားသည္ ကံသုံးပါးကို မျပစ္မွားမိေစရန္အတြက္ လူႀကီးမိဘထံတြင္ ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့၀ပ္လွ်ဳိးအပ္ပါသည္။
ယခုမဂၤလာအခမ္းအနားသို႔ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ၇ ရက္သား ၇ ရက္သမီး အဖုိးအဖြားအဓိပတိလူႀကီးမ်ားထံသို႔ ေရွးရႈ၍ အျခားေသာအျပစ္အမွားအယြင္း မရွိေအာင္ စီစဥ္ထားခဲ့ပါသည္။ လူႀကီးမင္းတုိ႔ ေျပာမည့္ယခုစကားကို သတုိ႔သားႏွင့္သတုိ႔သမီးမ်ား နာခံဖုိ႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီးေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။
အမ်ဳိးသမီးအိမ္ဘက္ လူႀကီးတစ္ေယာက္က ျပန္လည္၍ ပေလာင္ဘာသာလကၤာျဖင့္ မဂၤလာေပးျပန္သည္။
ေအး...ေကာင္းၿပီ၊ ယခုလို အခ်ိန္အခါသမယမွာ အဖုိးအဖြား ေဆြမ်ဳိးမ်ားတုိ႔ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ဦးသုံးႀကိမ္ညႊတ္ကာေတာင္းပန္ၾကေသာမင္းတုိ႔ရဲ႕သတုိ႔သားႏွင့္သတုိ႔သမီးအား သြားေလရာအရပ္ေလးမ်က္ႏွာႏွင့္ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးေဘးအႏၱရာယ္ကင္းၿပီး လိမၼာတတ္သိေသာ သူကိုမွသာ ေရွ႕တန္းတင္၍ ေျပာရသည့္မိမိတုိ႔အလုိရွိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ေျပာဆုိရန္အတြက္ အခြင့္ေပးပါသည္။
မိဘေဆြမ်ဳိးႏွင့္သမာဓိလူႀကီးမ်ားတုိ႔က အျပန္အလွန္ လကၤာဖတ္တမ္းမဂၤလာစကားကို ေျပာဆုိၾကသည္။ ထုိသုိ႔မဂၤ လာလကၤာေျပာဆုိခ်ိန္၌ ေဘးပတ္၀န္းက်င္တု႔ိက အမဂၤလာစကား ေျပာၾကရန္ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ရေပမည္။ လူႀကီးမိဘမ်ားႏွင့္ မဂၤလာအက်ဳိးေဆာင္ လူႀကီးတုိ႔က ၎ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔အား မိမိတုိ႔ ယခုအိမ္ေထာင္ၾကၿပီျဖစ္၍ မိဘဆရာသမားတုိ႔ကို ရိုေသ ကုိင္းရႈိင္းဖုိ႔ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး သစၥာမေဖာက္ၾကဘဲ ေသတပန္ သက္တစ္ဆုံး ေပါင္းၾက၍ အမ်ဳိးအႏြယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ပါေစ၊ ေလာကအလယ္မွာ သြားလာေနထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ပစၥည္းရွာေဖြစုေဆာင္းဖုိ႔ ေျပာဆုိဆုံးမၾသ၀ါဒစကားေျပာၾကေပသည္။
သတုိ႔သားႏွင့္သတုိ႔သမီးတုိ႔မွာ လူႀကီးမိဘတုိ႔၏ဆုံးမၾသ၀ါဒကို ခံယူၿပီးေနာက္ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ၾကေလသည္။ ဧည့္ပရိသတ္ကိုလည္း မဂၤလာဆုကို ေပးျခင္းျပဳေပသည္။ မဂၤလာအခမ္းအနားတြင္ ပေလာင္တုိ႔၏ရိုးရာအရ သတုိ႔သမီးက မိမိ ၏မိခင္ႏုိ႔ဖုိးေငြ အနည္းဆုံး ၂ိ-၅၀ါးကို ကန္ေတာ့ေပးရသည္။
အမ်ဳိးသမီးက မိမိ၏မဂၤလာေဆာင္အတြက္ ထမင္းဟင္းမ်ားခ်က္ ေသာ လူႀကီးမိဘမ်ားတုိ႔ကို ကန္ေတာ့ေၾကးအျဖစ္ ၅ိ ၁၀ိ ၁၅ိ အထိေပးရေသာ ထုံးစံရွိေပေသးသည္။ ႏွီးႏွင့္ရက္လုပ္ထားေသာ ရာဇမတ္တစ္ခုအျပင္ ငွက္ေပ်ာပင္၀ယ္ ၾကံပင္ ကြမ္ခတ္ေခၚထမင္းေစ့ၾကမ္းပင္ အကိုင္းတစ္ကိုင္း၊ “လငြီး”ေခၚ သတို႔သမီးေခါင္း ျခံဳထည္တစ္ထည္။ သတုိ႔သားေခါင္းေပါင္း တစ္ထည္ ကန္ေတာ့ပြဲတြင္ ထည့္ရေလသည္။
တစ္ဖန္ အမ်ဳိးသမီးဘက္က အေဖအေမမ်ားတုိ႔က မိမိတုိ႔၏သမီးအတြက္ အုိး၊ ပန္းကန္လုံး၊ ပန္းကန္ျပား၊ ေစာင္၊ ေမြ႔ ယာ၊ ေခါင္းအုံး စသည္တုိ႔ျဖင့္ ႏွီးႏွင့္ယက္လုပ္ထားေသာ ေတာင္းတစ္ခုကို ထည့္ေပးရေပသည္။ ကန္ေတာ့ပြဲတြင္ ရာဇမတ္၊ ၾကံပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္၊ ထြန္ခပ္ထမင္းေစ့ၾကမ္းပင္အကိုင္းတစ္ကိုင္း၊ သတုိ႔သမီးျခံဳတစ္ထည္၊ သတုိ႔သားေခါင္းေပါင္းႏွင့္အမ်ဳိးသ မီးအတြက္ ပန္းကန္လုံး၊ ပန္းကန္ျပား၊ ေစာင္၊ ေမြ႔ယာ၊ ေခါင္းအုံး ေပးရေသာဓေလ့ထုံးသည္ကား....
ဓေလ့ေဟာင္း
ေရွးသေရာအခါက ပေလာင္လုလင္ပ်ဳိတစ္ဦးႏွင့္ပေလာင္လုံမပ်ဳိတစ္ဦးတုိ႔မွာ ေမတၱာမွ်၍ လုလင္ပ်ဳိက ခုိးယူေသာည တြင္ သူမ၏အိမ္၀င္းထရံ ရာဇမတ္ကို ဖ်က္ဆီး၀င္ၿပီး ၾကံပင္ ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားကို တုိးေ၀ွ႔ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ခုိးယူသြားရာ ၀င္းထရံ ၾကံပင္ ငွက္ေပ်ာပင္မ်ား က်ဳိးပဲ့ပ်က္စီးကုန္သည္။ ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္သည္ အလြန္ေမာပန္း၍ ခရီးတစ္ေထာက္နားၿပီး ထရာမွ အမ်ဳိးသမီးက မိမိညက ထည့္ထားေသာ ေတာင္းတစ္ခုမွ ပစၥည္းကို သတိရမိျပန္၏။
တစ္ဖန္ လုလင္၏ေခါင္းေပါင္းႏွင့္သူမျခံဳ ထည္တုိ႔ က်က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ နံနက္လင္းလွ်င္ သူမ၏မိဘမ်ားက အိမ္အတြင္းၾကည့္မိရာ ႏွီးႏွင့္ယက္ထားေသာ ေတာင္းတစ္ခု ကို ေတြ႔ျမင္ရေလသည္။ ေတာင္းကိုယူၾကည့္မိရာ အုိး၊ ပန္းကန္လုံး၊ ပန္းကန္ျပား၊ ေစာင္၊ ေမြ႔ယာခင္း၊ ေခါင္းအုံး စသည္တုိ႔ကို ေတြ႔ျမင္ေပသည္။ ပ်က္စီးေနေသာ ၀င္းထရံ၊ ၾကံပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားႏွင့္ေခါင္းေပါင္းႏွင့္ျခံဳထည္ပု၀ါကိုပါ ေတြ႔ရွိျပန္ေလသည္။ ထုိအခါ လူႀကီးစုံရာကို သက္ေသသာဓကအျဖစ္ တင္ျပၿပီးေနာက္ လက္ထပ္ေပးခဲ့ေသာ ေရွးအစဥ္အလာ ဓေလ့ထုံးစံရွိခဲ့သည့္ အတုိင္း ယခုေခတ္မဂၤလာပြဲတြင္ အလားတူ ပစၥည္းမ်ား ထည့္သြင္းေပးသည့္အစဥ္အလာ ရွိေနေပသည္။
Comments
Post a Comment